Telefon:
E-mail:
+36 30 293 5373
csaba@skb.hu
 

5 ok, hogy miért szuper eszköz a kettlebell

v, 2018. már. 11. - 19:04 -- Csürke Csaba
5 ok, hogy miért szuper eszköz a kettlebell

Mai napig találkozom rendszeresen olyan emberrel, aki nem ismeri a kettlebellt. Persze ez nem is annyira meglepő, hisz annyi féle sportág van már, és rengeteg eszköz, ami csodákra is képes. Meg hát sem a kereskedelmi TV-k képernyőjén, sem a rádiókban, de még az Index vagy az Origo kezdőlapján sem nagyon lehet találkozni vele. Szóval most nekik ajánlom ezt a bejegyzést, amelyben összegyűjtöttem 5 okot arról, hogy miért is szuper választás a kettlebell. Küldöm nekik és mindenkinek, aki szereti ;)

Miért a Kettlebell?

1. Mert egyszerre égeti a zsírt és építí az izmot!

Hát ez meg hogy lehet? Így... Tehát ha fogyni vagy erősödni akarsz, ez a te sportod! A gömbsúly használata alkalmas intenzív kardió és erősítő edzésekre egyaránt. A megfelelő technika mellett fogyni és izmosodni is tudsz vele. Persze nem mindegy, hogy 8 kg vagy 28 kg van a kezedben, de a hatás garantált.

2. Mert rendkívül jól erősítí a törzsizmokat, ezáltal gerincproblémákra is jó megoldás lehet!

Igen, a kettlebell rehabilitálciós sport is lehet. A mélyizmod megerősítésével számos probléma megelőzhető, vagy javítható a testeden. Ez nem varázslat, csupán az izmok fejlesztése, amelyek tartják a testrészeket, csontozatodat. Ha fáj a hátad, gyenge a térded, nehezen mozog a vállad, akkor megfelelő felügyelet mellett igenis jótékony hatása van a kettlebellnek.

Csürke Csaba Kettlebellel

3. Mert karban tartja a keringésed!

Napjaink sláger témái a kóros elhízás mellett az érrendszeri és cukorbetegség. Tegyél ellene sporttal! És nem is akármilyennel, hanem a kettlebellel. A rendszeres intenzív edzésnek számos pozitív hatása van a szervezetedre, többek közt a keringésedre is. A csoportomban nem egy pozitív példa volt már ezzel kapcsolatban, amelyekről már írtam nektek a blogban. 

4. Mert fejleszti a koordinációs képességeket!

Ha mozgásszegény életet élsz (és valószínű, hogy igen, ha napi 8-9 órát egy íróasztal fölött görnyedsz valamilyen irodában), akkor ez sokat segít, hogy ügyesebb legyél. Bizony, a sokéves kevés mozgás eléggé kikoptatja az emberből a gyerekkorban magára szedett mozgékonyságot és koordinációt. Bár biciklizni nem felejtesz el, de fogadni mernék egy nagyobb összegben, hogy ma már nem úgy mászol fára, mint húsz éve. Vagy harminc... Lényeg, hogy a kettlebellben számos olyan gyakorlat van, amelyeknek a gyakorlásával javul a mozgáskoordinációd, könnyebben kihúzod magad, simán megállsz egy lábon is, és stabilabb lesz a járásod.

5. Mert fitt leszel!

És egészséges lesz a tested és a lelked. Jobban tudsz teljesíteni a munkádban, a magánéletben, és ezáltal az életminőséged is javul. Ez megint nem túlzás. Az tény, hogy a rendszeresen sportoló emberek sokkal boldogabbak, sikeresebbek, könnyebben kezelik a stresszt és emiatt nyugodtabban is alszanak. Sőt, még életet is menthettek ;) Komolyan! Nézz utána!

Amennyiben kedvet kaptál, várlak óráimon, hogy személyesen is megismerkedjünk és induljon az átalakulás!