Telefon:
E-mail:
+36 30 293 5373
csaba@skb.hu
 

Reggel vagy este edzek?

szo, 2014. szep. 20. - 10:13 -- Csürke Csaba
Csürke Csaba a Hősök terén üldögél

Sokan dilemmáznak azon, hogy mikor igazán jó edzeni. Valaki reggel szeret, mert akkor kevesebb vannak a termekbe és a foglakozásokon egyaránt, valaki az esti órákat preferálja, mert akkor igazán aktív a szervezete, van, akinek mindegy, mert imád sportolni, és nyilván vannak olyanok is, akik minden napszakra találnak valami kifogást. Remélem, te nem az utolsó kategóriába tartozol.

Arra, hogy mikor igazán jó edzeni nincs egyetemes igazság. Sokféleképpen megközelítették ezt a témát, például, hogy mikor a legmagasabb az emberek testhőmérséklete, vagy versenyzőknél például érdemes a verseny időpontjához igazítani.

Azonban figyelembe kell venni a különböző embertípusokat is. Vannak az éjszakai baglyok, akik szinte biztos, hogy nem fognak felkelni korán csak azért, hogy lemenjenek egyet futni, vagy valamilyen tréninget meglátogatni. Nekik nyilván javallott munka/iskola után látogatni a különböző edzéseket. Ugyanez fordítva igaz a korán kelőkre is. Hajnalban már kipattan a szemük, késő délután este, azonban már kókadoznak a fáradtságtól. Nekik is ajánlatosabb az aktívabb időszakukban mozogni.

rózsaszín kettlebellt tartó nő

Arra azonban ügyelj, hogy egy intenzívebb kardió edzés után nem biztos, hogy olyan könnyen el fogsz tudni aludni, bár ismerek olyat, akinek ez sem okoz gondot. Felosztották a sportágakat is, hogy mit mikor érdemes végezni. Reggel/délelőtt inkább a kardió jellegű mozgásokat javasolják, mint a futás vagy az úszás, délután/este pedig a keményebb súlyzós edzést.

Amit érdemes elkerülni

Függetlenül attól, hogy mikor edzel, mindig gondoskodj a megfelelő energia bevitelről előtte. Kifejezetten óvlak az éhgyomorra való edzéstől, mivel ez nagyon káros hatással van az izomzatodra, mivel ilyenkor a szervezet innen nyeri az energiát. Nem beszélve a különböző keringési és vércukor problémákról.

Egy másik fontos tippem a reggeli edzéssel kapcsolatban, hogy legalább 1 órát várj ébredés után a mozgással. Képzeld csak el, hogy közel 7-9 órán át mozdulatlanul tartod az ízületeidet, majd hirtelen elkezded terhelni őket 100%-on. Komoly sérüléseket szerezhetsz, ha nem figyelsz oda.

A kettlebell rajongóinak azonban jó hírem van!

Mivel nem tartozik szigorúan bele semmilyen kategóriában, mert egyaránt végzünk kardió és erősítő mozgásformákat is, ezért nyugodtan látogatható reggel és este is.
Attól függően, hogy milyen típusú ember vagy - korán kelő, vagy későn fekvő – válaszd ki a neked kedvező napot és órát! Várlak szeretettel! Az első óra ingyenes!