Telefon:
E-mail:
+36 30 293 5373
csaba@skb.hu
 

Új óratípus: Stretching (nyújtás)

szo, 2016. ápr. 9. - 15:22 -- Csürke Csaba
Stretchingt

Nagyon sokan sportolnak manapság. Különféle edzés irányzatok vannak, és mindenki kitudja választan a személyiségéhez legközelebb eső stílust. Nem is erről akarok írni, hanem agy olyan dologról, ami az összes sportban megtalálható, vagy éppenséggel (sajnos) nem, ez pedig a Stretching (nújtás).

Edzés közben a különféle erőfeszítések igénybe veszik az izmokat, izomrostokat, amelynek hatására azok megkeményednek, összetömörödnek. Ha ebben az állapotban hűlnek ki, akkor azt tapasztalhatjuk, hogy a következő edzések során sokkal nehezebben mennek a gyakorlatok, esetleg fájdalmak és sérülések is bekövetkezhetnek.

Ez természetesen a sport iránti szeretet vesztéséhez is vezethet, mivel nem lesz akkora sikerélményünk teljesítményben és fejlődésben.

Ősi Lona - Streching

Személy szerint, én minden kettlebell órám elején kb. 7 perc bemelegítést, a végén pedig ugyanennyi nyújtást szoktam tartani. De menet közben azt tapasztaltam, hogy ez nagyon kevés ahhoz, hogy az izmok szépen dolgozzanak. Ez egy szükséges minimum idő, amit kötelezően rá kell áldozni az edzés időnkből.

Kialakult egy vágy és egy gondolat, hogy több időt kellene erre a dologra fordítani. Legfőképpen azért, mert előfordul, hogy az edzettjeim egy része a hirtelen izmosodás és erősödés mellett izom fájdalmakra panaszkodtak.

Az élet úgy hozta, hogy találkoztam Ősi Lonával (LCS), aki aerobik és gyerek sport oktató és edzései során szintén nagy hangsúlyt fektet a nyújtásra.

Felajánlotta, hogy ha készülünk a versenyekre, akkor nagyon szívesen eljön velünk és a versenyszámok előtt profin lenyújt mindenkit. Majd ahogy egyre többet beszélgettünk erről, rájöttem, egyre világosabbá vált számomra, hogy ez nem csak a versenyzőknek lehet hasznos és főleg nem csak verseny előtt. Így jutottunk el oda, hogy Lona speciális, saját testsúlyos gyakorlatokat is alkalmazó Stretching (nyújtás) órákat fog tartania Szentkirályi utcában.

És hogy ez miért is jó neked?

Mert az izmok, inak, szalagok sérülésveszélyét csökkented, mivel ezek nagyobb ellazulásra lesznek képesek, az izmaid, szalagjaid és inaid rugalmasabbá válnak, így kisebb esélye lesz ficamoknak vagy egyéb sérüléseknek.

Ősi Lona - Streching

Mert az ízületek teljes mozgástartományban képesek lesznek mozogni. Nő a mobilitás, így mozgásod sokoldalúbb és koordináltabb lesz.

Mert az izmok így teljes hosszúságukban tudnak dolgozni ezáltal sokkal nagyobb teljesítményt biztosítanak. Pár Stretching óra után azt tapasztalhatod, hogy sokkal nagyon súlyokkal tudsz dolgozni, plusz erőkifejtés nélkül. Persze ne csodálkozz, ha ezek után mellbe vág egy olyan izomláz, amire nem voltál felkészülve (tapasztalat :) )

Mert nagyon fontos hogy a fáradt izomzat gyorsabban regenerálódik, és ez által is jobb teljesítményre leszel képes.

És végül, mert hajlékonyabb leszel, ami ha sokáig szeretnél még sportolni, akkor fontos szempont. Ahogy mennek az évek és nem fektetsz erre hangsúlyt, azt veszítheted el, amiből naponta táplálkozol és esetleg a stresszt levezeted a mindennapjaidból.

És ismétlem, ez most minden sport típustól független és kötelező dolog.

Ősi Lona - Streching

Az edzések már nem elérhetőek a teremben.

Mivel saját testsúlyos gyakorlatok is vannak a programban, a testeden is fogod érzékelni a változást nagyon hamar. Ez amolyan egyet fizet, kettőt vihet dolog. Erősebb, rugalmasabb, szebb és minőségi izomzatot építhetsz magadra.