Telefon:
E-mail:
+36 30 293 5373
csaba@skb.hu
 

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi a kettlebell?

A kettlebell egy füles vasgolyó. De tényleg :) Amúgy a 18. században az orosz mezőgazdaságban használták a termények mérésénél ellensúlynak. Egy idő után felfedezték kiváló erőnlét javító tulajdonságait, majd elkezdték használni az orosz hadsereg erőnléti edzéseihez, ezután pedig robbanásszerűen végigsöpört Amerikán és Európán. Népszerűsége azóta is töretlen. Az oroszok eredetileg Girjának nevezték, úgyhogy ezzel a megnevezésével is találkozhatsz.

Milyen sport a kettlebellezés?

A kettlebell egy kiváló erőnléti, állóképesség javító, funkcionális, alakformáló edzés, melyet önmagában, vagy akár más sportokat kiegészítve is érdemes végezni.

Mennyibe kerül egy alkalom?

Az edzések részvételi díjairól itt tájékozódhatsz.

Tudok venni bérletet?

A bérlettel kapcsolatos kérdéseidre az órarend és árak menüpont alatt találod meg a választ.

Milyen gyakran érdemes járni?

Nincs olyan, hogy kevés alkalom, minden egyes mozgással eltöltött perccel javítasz a fizikumodon, viszont ha látványos eredményt szeretnél elérni, érdemes legalább heti 2x látogatni edzéseimet.

Tudok fogyni a kettlebell edzéssel?

A kettlebell edzések bizonyítottan a legjobb zsírpusztítók, alkalmanként akár 1000-1200 kalóriát is elégetünk. Megfelelő táplálkozás mellett (nem koplalás!), nagyon rövid idő alatt lehet látványos eredményeket elérni az edzésekkel.

Tudok izmot növeszteni a kettlebell edzéssel?

A kettlebell edzésekkel szép, rostos, ruganyos izmokat tudsz építeni, ami esztétikailag és funkcionálisan is maga mögé utasít bármilyen más típusú testépítő mozgásformát.

Teljesen kezdőként is lemehetek edzeni?

Mindenki - én is – volt kezdő egyszer, úgyhogy a válasz természetesen igen. Mindenkinek az adott fizikai állapotához mérten építjük fel az edzését, és folyamatosan zárkóztatjuk fel a haladóbb sporttársakhoz.

Akkor is edzhetek kettlebellel, ha hátproblémáim vannak?

Hátproblémák esetén – súlyosságától függően – érdemes konzultálni orvossal, de természetesen igen, edzhetsz, bizonyos gyakorlatok kihagyásával.

Lányok is csinálhatják?

Viccelsz? :) Persze! Most is járnak hozzám csomóan. A nők körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend ez a sport, elsősorban mert kiváló zsírégető és alakformáló hatású.

Milyen nehezek a súlyok?

Az eredeti orosz beosztás szerint 8-16-32-64 kg-os súlyok voltak. Azonban a sportvilágban nehéz lenne ezek szerint haladni, így a mindeféle súlyban lehet már kapni. Nálam, a kettlebell edzéseken 8-12-16-20-24-32 kg-os súlyokkal dolgozunk.

Milyen ruhában menjek edzésre?

Az edzés nem követel meg semmilyen speciális, drága formaruhát. Ami javasolt: kényelmes nadrág, ami nem annyira bő (rövid vagy hosszú), póló, zokni és bármilyen edzőcipő, amit utcán nem használsz. Ezen kívül FONTOS hozni egy edzőkesztyűt, mert a vas egy idő után kikezdheti a kezed, főleg, ha kezdő vagy. Továbbá nem árt ha van nálad törölköző és egy palack víz.

Van lehetőségem zuhanyomzni edzés után?

Igen. A teremben külön férfi és női öltöző is van, amelyekhez külön zuhanyzó is tartozik.

Mennyire nehéz egy edzés?

Az edzések különböző nehézségi fokozatúak. Hol inkább állóképességre megyünk rá, hol izomtömeg-növelésre, hol a technikák alapos elsajátítására. Természetesen minden edzés fárasztó, hiányérzet nélkül senkit nem engedek haza.

Hogy néz ki egy edzés?

Az edzés egy alapos, minden porcikát átmozgató bemelegítéssel kezdődik (10-15 perc), majd jönnek a különböző, izgalmas gyakorlatok, a végére pedig az elmaradhatatlan nyújtás kerül (5-10 perc)